Spaanse Koen - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Koen Tomson - WaarBenJij.nu Spaanse Koen - Reisverslag uit Dominical, Costa Rica van Koen Tomson - WaarBenJij.nu

Spaanse Koen

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

04 Februari 2010 | Costa Rica, Dominical

Hola!
Zo, 1 week Dominical. Hoe vond ik het? Veel te chill eigenlijk, het is hier zo chill, dat ongeveer 25% van de mensen die hier wonen, buitenlanders zijn die hier een keer heen zijn gereisd en nu werken bij een of ander restaurant om hun verblijf hier te kunnen bekostigen en hier zo lang mogelijk te proberen te blijven.
Maandag begonnen met mijn eerste lessen Spaans en dat pakt aardig uit. Veel te onthouden, maar ik toch redelijk veel referenties maken naar het Engels, Latijn, Nederlands en zelfs Frans (wat ik eigenlijk nog eng goed kan, ik spreek de hele tijd perongelijk Frans!). Één probleem is alleen dat we het nu de hele tijd hebben over wat we ¨moeten¨ doen, en dat is eigenlijk heel moeilijk voor mij, want wanneer is nou de laatste keer dat ik iets moest doen (en dan moeten we in tegenwoordelijke tijd spreken)? Gesprekken daarover zijn daarom heel saai met mij, ik moet nl slapen, eten of zwemmen. Ik ben trouwens verreweg de jongste, de rest van de 12 leerlingen zijn rond de 28.
Er is eigenlijk wel een nieuw ding wat ik moet doen, SURFEN! Gisteren mijn eerste 2 uur surfles gehad, en het is werkelijk heerlijk. Vandaag mijn 2e 2 uur les, en ik kijk er heel heel heel erg naar uit!
Zondag mijn familia tico ontmoet, aardige mensen, alleen kan ik er nog niet heel veel over zeggen. We hebben vooral heel veel pijnlijke stiltes gehad, omdat we elkaar niet begrepen. Alhoewel dat de laatste tijd wel iets beter gaat, ik kan nl nu vertellen wat ik gedaan heb en wie mijn familie is. De familie bestaat trouwens uit: Moeder Sarah, Vader Albin, Dochter Elynne, Dochter Allenin. Hun huis is helaas wel een kwartier lopen naar school en 25 minuten naar het strand, maar de accomadatie is eigenlijk best prima.

Pura Vida,
Koen
P.S. Sorry Atlanta voor het soort van zeggen dat jullie sukkels waren. Ik was eigenlijk de dyslectische sukkel, jullie waren gewoon zo dom dat jullie mij op het vliegtuig hebben laten stappen naar de verkeerde San Jose, en niet de San Jose die op mijn ticket stond, want ik heb helemaal niks te zoeken in California!

  • 04 Februari 2010 - 21:18

    Anna . :

    leuk wat van je te horen.. je mag alleen wel wat meer details in je verhaal zetten. xx miss you.

  • 04 Februari 2010 - 21:23

    Connie:

    Wat je moet doen Koen: wat meer schrijven over waar je bent, wat je doet, met wie je optrekt, wat je eet en wat je meemaakt. Zal toch heus wel meer zijn dan alleen surfen en spaans leren! xxx

  • 06 Februari 2010 - 10:25

    Dare En Naomi:

    Koenie!

    Wat een leuke verhalen al, we zijn jaloers dat jij al mag surfen! De kust moet nog een paar maandjes op ons wachten. Have fun nog en we houden je in de gaten.

    Liefs

    Dare en Naomi

  • 06 Februari 2010 - 17:30

    Daan Horbach:

    Pik,

    Klinkt goed, hoe zijn de Costa-Ricaanse specialiteiten dan?
    Zijn het btw een beetje mooie dochters? Zou mooi zijn voor het verhaal als er je met 1 (of allebei) vandoor gaat. Houd ons iig op de hoogte, met een daghap van de week ofzo. En miss foto's?
    X! Veel plezier

  • 06 Februari 2010 - 18:47

    Manouk Drijver:

    He Koentje!
    Mooi dat je het daar zo lekker hebt:)! Wij hebben hier nu vooral regen, beetje jammer. We gaan maandag beginnen met onze Spaans lessen, dus dan kunnen we samen oefenen ;)!
    Liefs, Manouk

  • 08 Februari 2010 - 17:20

    Eline:

    Haa koen! Wat stom dat je naar de verkeerde San Jose werd gestuurd zeg! Maar aangezien je surft, ga ik er vanuit dat je je spullen weer hebt? Wel super vet joh, dat surfen! Doe je dat dan elke dag 2uur lang? Trouwens wat een heeerlijk weer is het bij jou zeg! Hier komt t komende dagen overdag waarschijnlijk niet eens boven nul.. pffff. Heel veel plezier nog! xx

  • 09 Februari 2010 - 11:38

    Isabelle:

    Dude! Klinkt heel vet allemaal! Ik hoop dat het spaans mij binnenkort ook zo goed afgaat. Ik heb alleen een keer gewindsurft, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen (echt surfen) en dat is echt vol moeilijk, lukt het jou een beetje? Liefs!

  • 09 Februari 2010 - 11:38

    Isabelle:

    Dude! Klinkt heel vet allemaal! Ik hoop dat het spaans mij binnenkort ook zo goed afgaat. Ik heb alleen een keer gewindsurft, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen (echt surfen) en dat is echt vol moeilijk, lukt het jou een beetje? Liefs!

  • 10 Februari 2010 - 18:55

    Bert:

    Fotooooo's???

  • 12 Februari 2010 - 18:13

    Bert:

    spannende verhalen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Dominical

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Mei 2010

Zookeeper Tom

04 Mei 2010

Hella tight

13 April 2010

Staartje van Costa Rica

26 Maart 2010

No mas Dominical

10 Maart 2010

Nog steeds Dominical?!
Koen

Actief sinds 18 Jan. 2010
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 10094

Voorgaande reizen:

27 Januari 2010 - 01 Juni 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: